خوشمزه ترین سوغاتی های اصفهان که حتما امتحان کنید!


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 6 فروردين 1403
بازدید : 72
نویسنده : کتابخونه

اصفهان یکی از شهرهای مهم گردشگری ایران است که سوغاتی های متنوع و ارزشمندی از شیرینی های سنتی گرفته تا بهترین صنایع دستی ایران را در خود جای داده است.

بهترین قسمت هر سفری خرید سوغاتی های معروف این شهر است. اصفهان نیز قلب تپنده ایران است. سوغاتی های اصفهان به دو دسته سوغات خوراکی و سوغات صنایع دستی تقسیم می شوند. گز و پولکی را بیشتر مردم از سوغاتی های خوراکی اصفهان می شناسند. اما در کنار این دو نوع شیرینی، بسیاری از مسافران غذاهای لذیذ دیگری را در این شهر سوغاتی می دانند. در این وبلاگ با خاطرات اصفهان آشنا می شوید پس برای یادگرفتن خاطراتش به سرزمین زاینده رود برویم! با سایت گردشی تاپ همراه باشید.

گز اصفهان

این بنای جالب و معروف اصفهان، گز، طرفداران زیادی دارد و قدمت آن به 450 سال قبل و در زمان صفویه می رسد. در گذشته از شهد و عصاره درخت انگبین برای تهیه این خوراکی لذیذ استفاده می کردند. اما امروزه گز از گلاب، شکر، سفیده تخم مرغ، انواع مغزها و تفاله چغندر تهیه می شود. گز نوعی طعم دهنده است که در هیچ جای ایران یافت نمی شود و منحصر به اصفهان است. انواع گازها در بازار اصفهان عرضه می شود.

نمونه بارز این غذای لذیذ گز بزرگ است که در مقایسه با سایر انواع گز در مقادیر کم تولید می شود. نوع دیگری از مخلوط آرد که به دلیل افزایش عمر، آرد در آن ریخته می شود. به دلیل وجود آرد روی گز، این نوع شیرینی چندانی ندارد و نسبت به سایر گز ها سفت تر است. از آنجایی که با خوردن گز اردی امکان بهره مندی مردم وجود دارد، عده ای به این سوغات اصفهانی «مشکل گز» می گویند. دو نمونه دیگر از کودکان سکه و سکه هستند که در بازار کم است. همه این انواع گیگارد بسیار شبیه به آرد هستند، اما به قطعات کوچک بریده شده و همگی پشم زیادی دارند.

تاقچه

پولکی یکی دیگر از بهترین سوغاتی های اصفهان است. اما برخلاف غاز، تهیه این دسر چندان پیچیده نیست. پولکی در واقع نوعی آب نبات است که به اندازه سکه های معمولی و بسیار نازک درست می شود. همچنین این شیرینی ها در طعم های مختلفی مانند زعفران، لیمو، پسته، نارگیل، کنجد، عسل، کاکائو و نعنا تولید می شوند. جالب اینجاست که اصفهانی ها مصرف کننده درجه یک هنگ هستند.

کیک پفکی

شرینی کرکی یکی دیگر از سوغاتی های اصفهان است که هرکسی با یک بار امتحان عاشقش می شود. این غذای شیرین محبوب با مخلوط روغن حیوانی و انواع آرد طبخ می شود، از این رو بافتی نرم و طعمی بی نظیر دارد. شیرینی های روشن و خوشمزه تهیه می شود: وانیل، زعفران و شکلات.

شیرینی برشتوک

اگرچه برستوک در شهرهای مختلف ایران تولید می شود و نام های متفاوتی دارد، اما طعم و مزه منحصر به فرد برستوک اصفهان آن را فراموش نشدنی و فراموش نشدنی می کند. در واقع این دسر در اصفهان بسیار ماهرانه طبخ می شد. برای پخت برشتوک از آرد مرغ یا دو نوع آرد گندم استفاده می شود و به غیر از این دو نوع آرد، سایر مواد مورد نیاز این کیک روغن، شکر، هل و پودر قند است.

پای عسل

بسیاری سوهان را به عنوان خاطره قم می شناسند. اما سوهان اصفهان یک شیرینی بسیار خوشمزه و لذیذ به نام سوهان عسلی است. این خاطره اصفهان نسبت به سوهان قم نازکتر است و بیشتر با بادام و پسته تهیه می شود. در این شیرینی علاوه بر بادام و پسته، مواد دیگری مانند عسل، کره، شکر، آب پرتقال و زعفران وجود دارد. به همین دلیل سوهان را شیرینی مغذی می دانند. به طور کلی عسل را به صورت ورقه ای درست می کنند و سپس به اندازه دلخواه برش می دهند.

چشم سرطانی

عسل خوانسار نه تنها یکی از بهترین عسل های ایران، بلکه یکی از معروف ترین سوغاتی های اصفهان است. از انواع عسل خوش طعم و معطر این شهر می توان به عسل زرد، عسل زاول و عسل قنگال اشاره کرد.

 

 




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کتابخونه و آدرس ketabkhoooneh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com